Handelsbetingelser for Trixi.dk
Senest opdateret: 3/9-2025
Version: 1.0
1. Virksomhedsoplysninger
- Trixi.dk
- E-mail: support@trixi.dk
- Hjemmeside: Trixi.dk
Handelsbetingelserne gælder for alle køb af hosting-services og produkter hos Trixi.dk.
2. Anvendelsesområde og accept
Disse handelsbetingelser gælder for alle salg af services fra Trixi.dk til både forbrugere og erhvervsdrivende kunder, medmindre andet er aftalt skriftligt.
Ved afgivelse af ordre accepterer kunden disse handelsbetingelser fuldt ud. Betingelserne er til enhver tid tilgængelige på vores hjemmeside.
3. Produkter og services
Trixi.dk sælger følgende hosting-services:
- Game server hosting (Minecraft, CS2, Rust, etc.)
Alle services leveres i overensstemmelse med de specifikationer, der fremgår af vores hjemmeside på bestillingstidspunktet.
4. Bestilling og aftaleindgåelse
- Kunden afgiver bindende ordre via hjemmesiden eller direkte kontakt
- Trixi.dk sender ordrebekræftelse til kundens e-mailadresse
- Bindende aftale indgås først ved vores skriftlige ordrebekræftelse
- Service aktiveres efter bekræftet betaling
Vi forbeholder os ret til at afvise enhver bestilling uden begrundelse, især ved mistanke om misbrug eller svigagtig anvendelse.
5. Priser og betalingsbetingelser
- Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inkl. moms, medmindre andet er anført
- Vi forbeholder os ret til at ændre priser med 30 dages forudgående varsel
- Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte services
Vi accepterer betaling via:
- Betalingskort (Visa, Mastercard, Dankort)
- Forbrugere: Betaling skal ske før serviceaktivering
- Ved for sen betaling opkræves renter i henhold til renteloven
- Manglende betaling kan medføre suspension eller ophør af service
6. Levering og aktivering
- Services aktiveres normalt inden for 24 timer efter bekræftet betaling
- Ved tekniske problemer eller særlige omstændigheder kan aktivering forsinkes
- Adgangsoplysninger sendes til kundens registrerede e-mailadresse
Trixi.dk's leveringsforpligtelse er opfyldt, når servicen er aktiveret og adgangsoplysninger er sendt til kunden.
7. Fortrydelsesret (kun forbrugere)
Forbrugere har 14 dages fortrydelsesret fra aftalens indgåelse, jf. forbrugeraftaleloven.
- Fortrydelsesretten bortfalder, når:
- Servicen er aktiveret og taget i brug efter kundens udtrykkelige anmodning
- Digitale tjenester er fuldt leveret med kundens forudgående samtykke
- Hvis kunden fortryder før aktivering, refunderes hele det indbetalte beløb. Herefter bortfalder fortrydelsesretten.
Fortrydelse skal meddeles skriftligt til Trixi.dk inden udløbet af fortrydelsesfristen.
8. Reklamationsret og ansvar
- Kunder har reklamationsret i henhold til købelovens regler:
- Forbrugere: 24 måneder fra leveringen
Fejl og mangler skal anmeldes straks efter opdagelse til support@trixi.dk med detaljeret beskrivelse af problemet.
- Services leveres "som de er" uden garanti for uafbrudt drift
- Vores samlede erstatningsansvar kan ikke overstige det beløb, kunden har betalt i de seneste 12 måneder
- Vi hæfter ikke for indirekte tab som driftstab, fortjeneste eller goodwill
Trixi.dk er ikke ansvarlig for manglende eller forsinket opfyldelse som skyldes forhold uden for vores kontrol fx strejke, brand, naturkatastrofer, pandemi, nedbrud på infrastruktur, hackerangreb eller myndighedspåbud.
Kunden må ikke krænke tredjemands immaterielle rettigheder ved brug af Trixi.dk’s services. Ophavsrettigheder, software- og licensaftaler tilhører Trixi.dk eller relevante tredjemænd. Det er ikke tilladt at bruge platformen til at distribuere eller lagre ophavsretligt beskyttet materiale uden behørig tilladelse.
9. Kundens forpligtelser
- Kunden skal oplyse korrekte kontakt- og faktureringsoplysninger og meddele ændringer straks
- Kunden forpligter sig til at anvende services i overensstemmelse med gældende lovgivning og Trixi.dk's Acceptable Use Policy/Terms of Service, tilgængelig på hjemmesiden
- Kunden er selv ansvarlig for backup og sikring af egne data
10. Opsigelse og ophør
- Løbende abonnementer kan opsiges til udløb med den aftalte opsigelsesvarsel
- Opsigelse skal ske skriftligt til support@trixi.dk eller mundtligt via vores Discord.
- Vi kan opsige aftalen med øjeblikkelig virkning ved: misligholdelse af betalingsforpligtelser, overtrædelse af betingelser eller konkurs.
- Ved væsentlig misligholdelse kan adgang til services suspenderes med øjeblikkelig virkning. Kunden vil blive orienteret, hvis det er muligt.
Ved ophør refunderes ikke forudbetalte beløb, medmindre ophøret skyldes væsentlige fejl fra Trixi.dk's side.
11. Persondatabehandling
Behandling af kundeoplysninger sker i overensstemmelse med vores privatlivspolitik, som findes på hjemmesiden. Kunden giver samtykke til nødvendig databehandling i forbindelse med ordreafvikling og serviceleverance.
12. Klageadgang
- Klager kan indbringes for Forbrugerombudsmanden
- EU's online klageplatform: ec.europa.eu/consumers/odr
- Nævn for handel og service kan behandle tvister om varer og tjenesteydelser
13. Ændringer af handelsbetingelser
Trixi.dk kan ændre disse handelsbetingelser med 30 dages skriftligt varsel. Væsentlige ændringer varsles per e-mail til kunder med aktive abonnementer. Fortsættelse af kundeforholdet efter ændringers ikrafttræden udgør accept.
Denne version af handelsbetingelserne erstatter alle tidligere versioner. Senest opdateret: 3/9-2025
14. Lovvalg og værneting
- Alle aftaler er underlagt dansk ret
- Eventuelle tvister afgøres ved danske domstole med Trixi.dk's hjemting som værneting, medmindre ufravigelige forbrugerregler bestemmer andet
Kontakt
E-mail: support@trixi.dk
Ved køb hos Trixi.dk accepterer du disse handelsbetingelser fuldt ud.